weekend

15 februari 2014 - Mysore, India

Het is weer weekend! We worden hier in huis vreselijk verwend met het eten wat ik heb nog geen dag hetzelfde ontbijt avondeten gehad. Ontbijt is hier veelal rijst of gevude pannekoeken met aardappel en groentes. Vrijdagavond na de yoga zijn we met z'n allen uit eten gegaan (zelfs de monnik was mee die hier in huis woont).  Nouja niet echt uit eten maar we zijn pani puri en massala gaan eten bij en van de vele karretjes hier op straat. Zo hoefde Kumi net te koken na haar drukke dag.

Zaterdag met mijn huisgenootjes Laurie (USA) en Sophie (FR) een dagje op stap geweest naar Belur, Halibid en Sravanabelgola. Een vriend van Stanly heeft ons van de ene plek naar de andere gereden. Allemaal prachtige tempels waarvan de eerste 2 hindutempels. Voor de 3e tempel moesten we eerst 612 treden beklimmen voordat we bij een enorme naakte buddha kwamen. Dit was een statue dat 1000 jaar oud is en behoort tot het Jain geloof. Zij mogen niets doden wat leeft, als ze lopen moeten ze de vloer voor hu dus soort van vegen zodat je niet op een mier kan stappen. ook dragen ze geen kleding want daar zou wel eens een insect ik kunnen vast komen te zitten. We hebben veel gezien vandaag en vooral ook veel gelachen. Vooral om onze yoga leraar die een nogal vreemd manier van praten heeft. 's avonds uit eten geweest bij een van onze favoriete restaurants ' the green leaf' in gokulum. Samen met Delphine en Sophie uit Switserland,zij zijn ook vrijwilligers bij Odanadi. Super goed eten en suer goedkoop :-).

1. Kris:
    19 februari 2014
    Leo, wat een bijzondere verhalen! Echt te gek dat je dit bent gaan doen, inspirerend :-)!
  2. Joke:
    19 februari 2014
    Hoi Lee,
    Petje af voor jullie allemaal!
    Geniet van je verhalen en triest dat er zo met de vrouwen om wordt gegaan, werk aan de winkel!