nieuw avontuur

16 maart 2014

De reis naar Goa gaat vrij snel en gemakkelijk. En als ik hier aankom is het hier net wat warmer dan in Mysore. Onderweg zie ik al wel dat ik echt in een ander India ben beland. Had je in Mysore in alle bussen, auto's en tuk tuk op het dashboard een hindu god hier staat overal een maria beeldje. Goa is van origine katholiek en dat is direct terug te zien in de vele kerken en de beeldjes in de auto's. Daarnaast is het hier echt toeristisch. Onderweg veel toeristen op scooters en vind ze vooral heel bloot haha. Na 2 weken lange broeken en shirts of blouses is het raar hier ineens mensen te zien met piepkleine broekjes en ieniemiene hemdjes. Het zijn vooral de russen die er hier zo uitzien. Ashiyana is een prachtige lokatie met houten huisjes omringt door palmbonen en bamboe. 3 yogaruimtes hier en op loopafstand van het strand. Het is raar hier te zijn en merk dat ik echt moet acclimatiseren. Hier is enorme rusten merk dat het schakelen is, en dat kost me even. Moet de afgelopen 2 weken toch even verwerken en ik mis zelfs de drukte. Het is raar na 2 weken met je rechterhand te eten ineens weer met bestek te eten. Zo zie je maar hoe snel je aan iets went. De eerste nacht had ik de kamer voor mezelf en dat was wel even lekker. De 2e dag kreeg ik gezelschap van Christina, en gezellige dame uit Berlijn waar ik het goed mee kan vinden. Na een dag of 2 kom ik er eindelijk in en jeetje wat geven ze hier fantastisch les. Ik leer hier onwijs veel over yoga en het gedachtengoed erachter. Het een super thai yoga massage gehad waardoor alles ook gelijk weer een stuk soepeler was. Daarnaast een elemental yoga session gehad. Een op een sessie met een yogaleraar en een afgestemd programma gekregen wat ik mee naar huis kan nemen. Fijn een programma te hebben dat is afgestemd op mijn lichaam en mijn behoeftes. Wow dat heb ik eerder nog niet meegemaakt. De sfeer is hier zo relaxed en sereen dat zelfs de honden dagelijks naar de yogales komen om hier 2 uur te relaxen. Maar het is best hard werken hoor. Iedere ochtend en middag 2 uur les in 35 gr, een goede workout dus haha. Mijn lichaam vaart er wel bij in ieder geval. Na de middagles dan vaak nog even door naar het strand om te genieten van een prachtige zonsondergang. En daarna dan beloond worden met heerlijk eten. Ook al moest ik even wennen hier, het is hier echt fantastisch. Met tranen in mijn ogen moet ik dan toch op vrijdag vertrekken. Ik ben nog helemaal niet klaar om naar huis te gaan. Maar wat een fantastische tijd heb ik gehad. Eigenlijk waren het 2 reizen want het mooie vrijwilligerswerk en de onwijs fijne yoga waren zo verschillend.

India i will be back!!