een lange lange reis

7 februari 2014 - Mysore, India

Op vrijdag 8 uur in de ochtend stond ik eindelijk op de stoep bij mijn nieuwe home voor de komende 2 weken. De reis was prima maar lang en vermoeiend. Met het tijdverschil betekende het midden in de nacht wachten (3,5 uur) op het vliegveld in Mumbai op mijn vlucht naar Bangalore. Om 3.05 ging dan eindelijk mijn vlucht en kwam ik 4.50 aan in Bangalore. Een super modern vliegveld, ik dacht even dat ik niet in India was maar in Dubai of zo. Gelukkig stond mijn pick up al klaar om me vervolgens naar Mysore te brengen, een rit van ook nog 3 uur. Onderweg gelijk kennis mogen maken met een glaasje tjah. Gelijk dus maar helemaal lokaal. Om 8 uur lokale tijd stond ik voor de deur bij Odanadi waar gelijk al een hoop nieuwsgierige meisjes kwamen kijken wie dat blanke meisje was. Ik slaap de komende 2 weken bij Stanly in huis waar ik super hartelijk werd ontvangen.Stanly is een van de directeuren van Odanadi. Samen met een frans meisje en een amerikaanse dame vormen we nu een Indiaas gezin. Stanly en Kumi hebben 2 schattige dochters die vooral veel willen spelen en heel ondeugend zijn.

's middags met al mijn spulletjes naar Odanadi gegaan waar ik super veel meiden blij heb gemaakt met alle make-up die ik meegekregen had van HEMA. Ze zijn er een beautyclass gestart zodat de meiden daar kunnen leren voor schoonheidspecialiste. En zo hebben ze cookingclass, english class, music class, jewelryclass en nog veel meer creatieve dingen. Nadat ik al mijn tassen geleegd had met pennen, blocnotes, playmobile poppetjes en boekjes gelijk aan de slag gegaan. Voor een expositie die volgende week is moesten kleine jewelboxes gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan. Het is best wel even schakelen want de middelen zijn hier beperkt. Maar het maakt je alleen maar creatiever in de manier van denken. Ik zal mijn verwachten best een beetje bij moeten stellen. Al mijn plannen en gedachten waren toch wel gemaakt vanuit de westerse wereld om het zo maar even te zeggen. Ik moet hier toch wat creatiever zijn met andere en minder middelen. Maar helemaal leuk!! Op vrijdag gelijk mijn eerste yogales. die kon ik wel gebruiken naar die lange reis, man o man wat was ik stijf. We hebben voor de komende tijd een prive yogaleraar geregeld die 3x per week yogales komt geven aan huis. Helemaal super en ik kan er vast een beetje inkomen. Het was een mooie en gelijk indrukwekkende dag.

Heb mijn snoer niet bij me maar de foto's volgen.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    10 februari 2014
    Hoi Leontine, super om van je te horen! En wat een leuk verslag kan het helemaal mee voelen zelfs je vermoeidheid:) Goed om het westerse los te laten en mee te gaan in de flow. Kijk nu al uit naar je volgende verslag! X Joke
  2. Kim:
    11 februari 2014
    Wat mooi dat je al die meiden blij hebt kunnen maken met al die HEMA spulletjes. Relativeert wel, zo'n ervaring. Geniet ervan Lee! Hier regent het! ;-) xx
  3. Kris:
    12 februari 2014
    Ha die Leo,

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar. Het is toch ook wel fantastisch land! Ben ook zeer benieuwd naar alle (kleurrijke) foto's!

XXX