De gouden driehoek deel 1

27 februari 2015 - Delhi, India

De eerste week zit erop, wat is het snel gegaan. En wat hebben we veel gezien en gereisd. Eergisteren afscheid genomen van Geertje die weer terug is naar Nederland. Ik kwam om 1 uur s nachts aan en Rattan en Geertje stonden er om me op te halen. Eerst nog even een lekker biertje gedronken voor we om half 3 dan eindelijk gingen slapen. Onze eerste dag was sightseeing in Delhi. We begonnen bij het huis van de president. Ieder jaar van 15 feb tm 15 maart zijn de tuinen van het huis van de president open voor bezoekers. We waren de enige toeristen en verder super druk met lokale Indiërs. Daarna zijn we doorgereden naar een sik tempel, sjaaltje op en voeten reinigen in holy water voor we naar binnen mochten. Vooral de keuken was een kijkje waard. Iedere dag komen hier honderden mensen voor gratis eten. Chapatis worden hier dus aan de lopende band gemaakt en heb eerder nog niet zo'n grote pannen gezien. Van daaruit door naar de grootste moskee van India. We mochten de moskee zelf niet binnen tenzij we weer entree zouden betalen dus we hebben het bij de binnenplaats gehouden. En hop door naar de volgende bestemming, the red fort. Onze laatste bestemming van deze eerste dag was het Gandhi monument wat in een heel mooi park ligt. Effe wennen hier weer aan al die Indiërs die maar met je op de foto willen. We worden zelfs van de achterkant gefotografeerd pffff. Soms wel erg vermoeiend haha maar goed wij zijn eigenlijk zelf ook wel druk bezig foto's van mensen  te maken. Maar blijft grappig zelf ook een attractie te zijn hier. Na een drukke dag sightseeing kregen we een heerlijke maaltijd van Rattans vrouw. Ze moesten vooral lachen toen we liever met onze handen wilden eten. Gekke toeristen toch altijd. Was een druk maar leuk dagje in het super drukke Delhi.
Dag 2
Vandaag vertrekken we naar Jaipur, radjahstan. Om Delhi uit te komen zijn we ongeveer al een uur bezig. Bizar hoe druk deze stad is en hoe alle auto's Kris kras door elkaar roetsten en steeds weer een gaatje proberen te vinden om maar sneller te kunnen. Nouja sneller, harder dan 40 kun je hier niet. Was toch een uur of 5/6 rijden dus halverwege de middag waren we in Jaipur. Super mooi backpack hotel, we waren verbaasd hoe Lux het er eigenlijk was. De middag hebben we lekker gerelaxed en op de rooftop terrace geluncht. Einde dag nog even richting de markt daar en geëindigd bij ons eigen restaurant.
Dag 3
Sightseeing Jaipur, eerst naar het Ambor fort. Geweldig mooi oud fort maar ook erg touristisch. Verschrikkelijk om te zien hoe een hoop toeristen zichzelf op een olifant naar boven laten brengen terwijl het een klein stukje lopen is. Na het fort zijn we naar het Anokhi museum geweest, een super leuk klein museum wat over colourblocking gaat. In het museum worden demonstraties gegeven hoe de stempels gemaakt worden  en hoe men stempelt. We mochten nog even mee stempelen en kregen onze zelf gemaakte print mee. Was leuk om te zien. Tijd voor lunch en een heerlijke thali gegeten. Lekker kliederen met de handen. Na de lunch zijn we doorgegaan naar het volgende paleis met ongelooflijk veel mooie schilderingen. Hier is nog aardig wat bewaard gebleven. Jaipur is echt een prachtige stad met veel mooie gebouwen en kamelen die af en toe langslopen. Jammer dat we zo weinig tijd hebben, we waren graag wat langer gebleven.
Dag 4
We gaan weer een stukje rijden en wel naar agra. Op naar de taj mahal maar eerst nog een paar tussenstops. Eerst naar de monkey tempel. Wij dachten dat we bij een tempel zouden komen met een heleboel apen. Ok er waren apen maar achter een muur stonden een paar mooie tempels waar een aantal heiligen woonden. Die waren daar waarschijnlijk blijven hangen. Super mooi en gelukkig viel het mee met de apen. Door naar ons volgende fort. Fatehpur Sirki een groot oud fort met daarnaast weer een grote moskee. Wederom weer indrukwekkend om te zien. Was ook weer fotosessie tijd want veel Indische toeristen hier die maar wat graag weer op de foto wilden. Aan het einde van de dag kwamen we in Agra aan. Rattan had al aan gegeven dat ze hier veel pusheriger zijn en erg op toeristen gericht, daarmee dus af en toe ook wat opdringerig en onvriendelijk. Dat klopte ook wel. 'S avonds even pinnen en gelijk weer terug want de straatjes waren ons iets te donker.

1. Mams:
    27 februari 2015
    Wat een geweldig begin weer. Nu op naar de yoga. Geniet lekker verder. We blijven volgen, spannend. Xxxxx
  2. Yvonne/Odanadi:
    27 februari 2015
    Leuk om je belevenissen te lezen, brengt weer een hoop herinneringen boven. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes!!
  3. Miranda:
    27 februari 2015
    jezus wat heb je veel gezien,gedaan en beleefd! Mooi en leuk om te lezen en dat het goed met je gaat! Have fun x
  4. Miranda:
  5. Nanske:
    28 februari 2015
    Leuk om je zo te volgen Leo. Blijf genieten. X
  6. Ilse:
    28 februari 2015
    hallo lieverd wat een gave reis is het toch! En met de verhalen en foto's zijn we er toch een
    beetje bij.
    Geniet ervan en we blijven volgen! Dikke kus!