een dag vol met paleizen

9 februari 2014 - Mysore, India

Er is alweer veel gebeurd de afgelopen dagen. Op zondag 9/2 een bezoek gebracht aan Raganatha Swamy temple. Het was net de Efteling, in een slang vorm werden we de tempel in geleid. Alleen een Indisch muziekje ontbrak nog. Bijzonder om te zien hoe de priesters hier als hoogte kaste geld innen van de armeren onder hen. Puur en alleen omdat ze zo geboren zijn. Na de tempel zijn we door gegaan naar het Tippi zomer Paleis. Een oud buitenpaleis waar alle schilderingen van de gevechten met de engelsen nog intact zijn. Lopend in het buitenpaleis schoten de eekhoorntjes tussen je benen door. Heel grappig. We mochten hier helaas geen foto's maken. Eenmaal terug in Mysore heerlijk geluncht. Je kreeg een bananenblad als placemat met hierop een schep rijst, kikkererwten en wat salade. Er omheen allerlei bakjes met spicysausjes. Mixen maar en als een grote kledderboel opeten met je rechterhand. Maar het was heerlijk!! Goed we hadden weer een bodem om door te gaan naar het volgende paleis. En wel the Mysore Palace. Een super mooi paleis. Iedere zondag is het compleet verlicht, echt bijzonder om te zien en heel erg sprookjesachtig. Wat hier overigens ook heel bijzonder is, dat zijn alle weddinghalls. Die zijn zo bizar groot. Nog altijd 90% va de huwelijken zijn hier arranged. Love marriages komen hier niet zo vaak voor. IK heb geloof ik nog nooit zoveel mensen tegen me horen zeggen dat ze jaloers op me zijn omdat ik single ben. Hier is het moment van trouwen voor de vrouw nog altijd het moment dat de man het volledig voor het zeggen krijgt in de meeste gevallen. In ieder geval is met verplicht om jan en alleman uit te nodigen voor het huwelijk en tja dan heb je grote ruimtes nodig die lijke op de capital of andere grote bekende gebouwen. Het was een bijzondere dag.

1. Marielle:
    18 februari 2014
    mooie verhalen allemaal hoor, leuk om te lezen ! op de 1 of andere manier kwam ik niet op je reisblog, dus lees het nu voor het eerst ;-( WG je vanaf nu volgen hoor...
  2. Natasja:
    Hoi Leontine,
    Wat een indrukwekkende verhalen. Gelijk de handen uit de mouwen en aan de slag, super. Bedankt ook voor je steun aan Kumundini en Stanly.
    Had je mijn smsje gister nog gehad?
    heel veel plezier en succes nog de komende dagen!
    Liefs Natasja
  3. Yvonne/Odanadi:
    Hallo Leontine!
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Heel leuk om je verhalen te lezen!
    Groetjes aan Kumundini/Stanley/Parashu/Rani en natuurlijk de Odanadi meiden en jongens.
    Yvonne
  4. Jessica Hofman:
    Wat een mooie verhalen, Lee! Echt een bijzondere ervaring. Geniet er van! X
  5. Lot:
    20 februari 2014
    Lieve Lee, lees net al je verhalen en ik vind het echt fantastisch wat je allemaal doet! Ook heel heftig zeg! Echt een hele andere wereld. Deze ervaringen kunnen ze je niet meer afnemen. Mooie foto's ook! Heel veel succes en plezier de komende dagen. Xx lot
  6. Corine:
    21 februari 2014
    Oh Lee, wat een mooie en ontroerende verhalen! Zon totaal andere wereld waar je onderdeel van uitmaakt. Geweldig dat je zoveel kunt betekenen daar. xx
  7. Maike:
    22 februari 2014
    Wauw! Wat een bijzondere ervaringen weer. Ongelooflijk hoe compleet ander leven en cultuur daar is, met zijn verschrikkelijke kanten maar ook hele mooie! Goed bezig, Leo! X