nog meer yoga..

27 maart 2015 - Mandrem, India

Inmiddels zijn we halverwege met de cursus en deze week staat er wederom veel op de agenda en vooral veel oefenen en voorbereiden op het examen. De yogalessen gaan gewoon door, iedere dag van 7.30 tot 9.30.
Op maandag hadden we na het ontbijt ons anatomy examen. Zondag veel geleerd en gelukkig had ik al wat kennis voordat ik kwam maar het examen was pittiger dan ik dacht. Veel vragen waren multiple choice en dan kleine verschillen in het Engels maakte het wat pittiger dan gedacht. Maar einde van de week kregen we de resultaten al en ik had een 7.7 :-). Super stom want had 1 vraag niet goed gelezen en als ik meer info opgeschreven had dan had ik een 8.3 gehad want ik wist de vragen gewoon. Stom stom maar ben ook super blij met dit cijfer natuurlijk en dat met gewoon 6 dagen vol programma en weinig tijd om te leren.
De middag gingen we van start met de eerste 20 minuten sessies, iedereen moest 20 minuten lesgeven ter voorbereiding op het examen. Toch wel een beetje nerveus met 3 leraren achterin de klas die je beoordelen. Maar na de les waren ze enthousiast en vonden ze mijn opbouw en oefeningen erg goed. Mooie complimenten en feedback waar ik weer verder mee kon voor het uiteindelijke examen. Was leuk om te zien wat de mensen in mijn groepje ervan gemaakt hadden en brengt je ook weer op ideeën. En super leuk om te zien hoe iedereen toch weer iets anders doet.
Woensdag moest ik een meditatie geven aan de klas van 10 minuten. Met dank aan joke en haar mooie meditaties wat het voor mij niet zo moeilijk maakte iets te kiezen. Een meditatie van licht gedaan in een grote kring en dat was heel bijzonder. Het enige wat Yamuna mijn lerares zei was ' ik heb eigenlijk niets te zeggen, zo mooi en krachtig was de meditatie'. Nou dat compliment kon ik mooi weer in mijn zak stoppen.
De hele cursus brengt veel emoties los. Vooral de eerste 2 weken merkte ik dat er veel gebeurde. Diepe meditaties en yogalessen die veel los maakten. Af en toe dus hier een daar een traantje maar super fijn en mooi. Laat geloof ik best wat achter hier en merk dat ik een stuk sterker en krachtiger geworden ben. Volg dus zon beetje 2 opleidingen hier. Een yoga opleiding en een opleiding om jezelf nog beter te leren kennen en vooral van jezelf te houden. Het is moeilijk te omschrijven wat er allemaal met me gebeurd maar vind het heel bijzonder. En ben er ook heel dankbaar voor. Was een super goede keuze om deze opleiding te doen.
De rest van de week veel les gehad en geoefend voor het in elkaar zetten van de 1 uur klas. We hadden ook onze 2e les thai yoga massage. Super leuk om te doen dus zoek nog wat vrijwilligers waar ik op kan oefenen :-). Woensdagmiddag naar anjuna geweest. De grootste en eerste hippiemarkt van goa. Oef en wat hadden ze veel maar leuke dingen gescoord voor mezelf en het thuisfront :-).
Donderdagavond hadden we een concert en iedereen had zijn 20 minuten klas gedaan. We moesten even ontladen wat in een heerlijk dansfeestje eindigde. Was erg leuk!
Het weekend was vooral oefenen en toch een beetje van het strand genieten. Plan was om de zaterdag uit te gaan maar iedereen was simpel weg gewoon te moe na weer een intense week. Was weer een super week waarin veel geleerd en gedaan. Dinsdag heb ik mijn examen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lia:
    28 maart 2015
    Ha lieve Leontine, wat een mooi en interessant verhaal. Gefeliciteerd met het behalen van je examen, het komt je niet aangewaaid. Als je terug bent zal ik je (als je dat leuk vindt) in contact brengen met Tineke, je hebt haar op de herdenking gezien. Ze heeft een yoga studio in Eindhoven, verder heeft zij diverse Reiki opleidingen gedaan, en behandelt mensen.Tineke was de beste vriendin van Elif.
    Nou veel succes en take care. Knuffel en dikke zoen. Lia
  2. Yvonne/Odanadi:
    28 maart 2015
    Weer mooie belevenissen, Leontine! Groetjes en veel succes!!
  3. Roel de jong:
    28 maart 2015
    Hey Leo!! Fijn dat je het zo goed hebt en nieuwe inzichten krijgt (en je dus sterkt voelt) dat noemen we authenticiteit! Gefeliciteerd met je diploma en geniet lekker van je vrijheid en je trip!' Blijf lekker schrijven. Ik vind het erg leuk om te lezen X